Friday 30 November 2012

Padang Indonesia 2008

Kali ni aku nak bawa korang semua melawat ke luar negara pulak... Cer teka kat mana?


Haaaa dapat teka tak? tempat ni sempit giler.. nak jalan asyik nak guna hon je huhuhuhu.. inilah dia Bandar Padang Indonesia.. First tempat aku lawat untuk ke luar negara.. Siannye aku kan... so inilah situasi Bandar Padang sebenarnya huhuhu sangat sempit.. dan naif...




Universitas Negeri Padang.. kat sinilah aku ngan beberapa kawan dan student akan melapak2kan diri untuk beberapa ari di sini.. Syukur alhamdullillah tempat dia agak boleh tahan la.. Al maklumlah hostel kampuskan.. mana la cantik cam 5 star hotel... makan dia so far so good la.. hari pertama je buat spoil sikit sbb time aku nak minum air yang disediakan oleh pihak kampus... terjumpa la satu makhluk dalam air minum aku... JENTIK2... nasib baik tak sempat minum... eeeee yekkkk...
Ini bas dorang hehehehe cantik tak?
Ini hari pertama kami.. student padang bawa la kami naik teksi dorang yang canggih manggih ni.. kalau ada ruang sebelah peha lagi pun dia suruh kita duduk untuk penuhkan ruang dlm ni... Dah macam sadin aku rasa.. lebih2 aku yg berbadan XXXL ni.. lemas beb.. kalau dorang buka radio mak aiiii leh pekak telinga.. tambang dia murah gila.. tanya bunyi ribu2 je tapi bila tuka duit malaysia baru sen hahahahaha...


haaaaa lepas turun tu kena la jalan kaki nak pergi mana2... masa ni lepas suping beli kasut.. kasut ku putus ditgh2 org ramai.. hampess tul... so ni nak gi beli jagung bakar n minum2 tepi laut... 


Taraaaa dah sampai ke gerai2 jagung bakar... Jagung bakar mmg terkenal kat area padang ni.. semua tempat ada jual... sepanjang pantai dorang meniaga buka gerai kecil2lan... harga mmg murah hehehe... kalau nak makan jagung bakar yang sedap mmg de bomb boleh la pergi ke Jambatan Siti NurBaya.. Mmg best giler jagung dia sambil minum air teh dlm botol... tapi jaga2 situ ramai sangat pengemis kanak2... aku buat bodo je ngan dorang.. maklumlah duit semua besar2 blm tukar lagi mau tak kaya dorang karang hahahahaha (edisi kedekut)...
Cantik tak tempat ni.. sorry la aku dah lupa nama dia.. maklumlah dah bertahun lamanya (2008)... 
Ni time dinner kat kampus Universitas Negeri Padang... Tgklah muka2 kekenyangan hahahaha.. apa2 pun terbaik lah... sat lg upload lg pic gi Bukit Tinggi pula ye... 


Hehehehe.. on the way ke Bukit Tinggi mmg best sejuk mata memandang....


Permandangan dalam perjalanan.... 


Dah sampai... dengar taklimat dari org sana... 


 Menara jam di Bukit Tinggi


Restoran Rindu Alam ni menghidangkan makanan minang... mmg terbaik la makanan kat sini... dua kali tambah


Ni dah sampai ke Malaysia kat ICCT...  Gambar terakhir dengan pelajar2 tahun 4 Kaunseling sesi akademik 2007/2008.. Entah kemana la dorang sekarang lepas abis belajar... Rindu pula kat meke ni...
 

No comments:

Post a Comment