Thursday 29 November 2012

Pulau Perhentian 2010


Jom ke Terengganu pula... First time aku ke Pulau2 mcm ni.. cuba teka pulau apa?.. hahaha mesti la dapat teka ye ta?.. tengok tajuk je dah tahu.. PULAU PERHENTIAN..
Ni view mula2 aku jejak kaki ke Pulau Perhentian... MasyALLAH cantik gila airnya... 


Dari jeti besar kita akan naik bot besar la sikit tp laju weiiii... terhentak2 pinggul aku adeiiii... mengambil masa dalam 30minit kalau tak salah aku nak sampai ke resort aku check in tu... FLORA BAY RESORT.. Sblm nak sampai ke resort.. ahaaaaaaaaaaa.. dari bot besar tadi kita akan diberhentikan kat tengah2 laut tu untuk transfer ke bot kecik... aduhhh aku ni dah la berbadan ala2 sedap2 nak turun adeiiii gayat giler... so bila dah naik bot kecik ni baru la kita leh smpi ke pantai hehehe.. korang nak tahu kenapa dia buat cam tu.. alasan mereka ingin menjaga alam flora dan flona.. tgk je la resort tu pun dah nama dia   FLORA BAY RESORT... mcm mimpi aku dah sampai.. naik bot lak tu.. aku ni gayat tahap gaban jugak la.. tp berkat pertolongan osmet aku a.k.a exosmet aku ayeen.. Gayat aku dapat dihilangkan sblm ke Pulau Perhentian...




Korang bila dah sampai sana jangan lupa bawa roti banyak2 ye.. sebab time korang nak gi snorkeling.. masih lagi dalam bot, korang leh tgk tepi bot kiri kanan ikan jer... bila korang lemparkan roti make sure mcm lipas kudung datang ikan2 ni nak berebut makan roti... inilah hasil kerja aku bagi ikan makan hahahahaha tomeyyyyyynye...


Ni kawan aku Nad.... mula2 paling takut nak turun snorkeling... Last2 dia dah berani berenng... Aku? hehehehe atas bot je la hehehehehe tatoooooot



Makanan mmg terbaik.. sedap semuanya.. tapi ingat hehehehe - nasi goreng seafood tu harga sepinggan RM15 hehehe tertejut tak? 

No comments:

Post a Comment